Czy projekt obejmuje stworzenie nowej identyfikacji wizualnej, czy odświeżenie już istniejącej?
Oczekiwany termin wykonania projektu
W przypadku nowej identyfikacji wizualnej: jaki jest cel biznesowy firmy, tzn. co skłoniło Państwa do stworzenia nowej marki (np. dywersyfikacja źródeł przychodu, inne pozycjonowanie nowej marki wobec marki-matki, potrzeba zastąpienia starej marki nową itp.) W przypadku istniejącej identyfikacji wizualnej: jaki jest cel biznesowy projektu, tzn. co skłoniło Państwa do odświeżenia logo i/lub identyfikacji wizualnej marki (typu: zmiana pozycjonowania marki [np. podniesienie prestiżu], złe skojarzenia ze starym logo, zmiana asortymentu lub zasięgu działań firmy, odświeżenie i uporządkowanie identyfikacji wizualnej itp.).
Core target: kim są osoby, które są naszymi najważniejszymi odbiorcami. Szeroki target: kim są osoby, które nie są naszymi głównymi odbiorcami, ale są zapleczem biznesowym firmy, dlatego nie możemy ich pominąć w kreacji.
Jakie komunikaty o firmie ma ilustrować identyfikacja wizualna: mogą być opisane za pomocą trzech przymiotników, np.:
• profesjonalizm, doświadczenie, tradycja
• nowoczesność, kreatywność, profesjonalizm
• odwaga, dobra zabawa, rozrywka
Jeśli ten punkt pokrywa się z poprzednim – prosimy go nie wypełniać; w większości przypadków będzie on identyczny jak „pozycjonowanie”. Jednak zdarzają się przypadki, że logo ma mieć nieco inny charakter niż firma, np.: gdy zakładane jest np. stonowanie surowego (lub przeciwnie – zbyt swobodnego) wizerunku firmy przez odświeżony logotyp, gdy logo jest pierwszym etapem całkowitego repozycjonowania odbioru marki, które planowane jest w dalszym okresie, ale już teraz logo powinno sygnalizować kierunek zmian
Czy logo ma posiadać sygnet? (Sygnet to element graficzny, który nie jest literą, ani cyfrą znajdującą się wprost w nazwie marki. Przykładowo: sygnetem mycha.eu jest litera M wpisana w kontur poprzedzający nazwę marki). Czy mamy wytyczne graficzne odnośnie logo? (może ich nie być, wówczas prosimy o informację, że zostawiają nam Państwo tutaj dowolność). Tzn. czy np.:
• logo powinno być wyłącznie jednobarwne
• powinno posiadać jedną, dodatkową barwa prowadzącą (istotne np. przy odświeżeniu logotypu, gdy zmieniamy kształt, ale np. zostawiamy jedną, określoną barwę dotychczasowej identyfikacji marki)
• wyłącznie typograficzne (sam napis, bez sygnetu)
• wskazane jest wykorzystanie w logo gradientu imitującego efekt 3D
• itp. dowolne, sygnalizowane rozwiązania graficzne
Czy mamy wytyczne graficzne odnośnie identyfikacji wizualnej? (może ich nie być, wówczas prosimy o informację, że zostawiają nam Państwo tutaj dowolność). Tzn. czy np.:
• nowa identyfikacja powinna nawiązywać do obecnej na poziomie zastosowanej kolorystyki
• powinna zachowywać jakiś, określony detal graficzny (lub key visual) nawiązujący do idei marki
• z dowolnych powodów, nie może wykorzystywać wskazanych elementów graficznych – np. marka zdecydowanie chce odejść od wcześniejszego wizerunku, dlatego musimy całkowicie pominąć element …..x..… przy tworzeniu nowej identyfikacji
Czy identyfikacja wizualna ma być spójna z jakimiś, istniejącymi elementami graficznymi?
•Przykład 1: logotyp musi nawiązywać do spójnej linii graficznej innych podmiotów wchodzących w skład grupy
•Przykład: identyfikacja musi nawiązywać/zawierać element graficzny, który od zawsze jest utożsamiany z marką, lub z grupą marek (przykład: ING = Lew)
•Przykład 3: wprowadzony produkt jest nową oferta wchodzącą w zestaw szerszej linii zbliżonych produktów, jego opakowania/identyfikacja muszą więc powielać element …..x…. charakterystyczny dla całej linii produktów
Dodatkowe informacje (Miejsce na dowolne, inne sugestie, np. przykład wskazanie dobrych, już istniejących logotypów/identyfikacji wizualnych, których styl lub realizacja mogą być dla nas wskazówką)
Skąd się o nas dowiedziałeś?